Estée Lauder Companies Corporate PR Department

Beste beauty contact,

Graag breng ik u ervan op de hoogte dat Estée Lauder Companies vanaf nu een corporate strategie invoert. Die strategie heeft ook betrekking op de persrelaties van de Estée Lauder Companies Benelux merken: we creëerden een intern Corporate PR departement.

Binnen het portfolio van Estée Lauder Companies hebben we prachtige high end beautymerken, die elkaar perfect versterken. We zien ook dat zowel journalisten, influencers als consumenten onze merken omarmen en meerdere van onze merken mixen en matchen. Om deze reden hebben wij voor centralisatie van de PR en communicatie gekozen.

Vanuit Brussel is er een Corporate PR office inhouse en in Nederland werken we samen met MaisonPR en Mooi The Agency. Voor de komende jaren hebben we als belangrijke pijler om de krachten van onze merken te bundelen en onze high end positie in de cosmeticamarkt te versterken.

Ik word bij het beheer van dit Corporate PR departement bijgestaan door Corporate PR Coordinator Manon Aerens. Samen zijn we verantwoordelijk voor de persrelaties van de volgende merken:

• Aveda
  • Clinique
  • Bobbi Brown
  • La Mer
  • Tom Ford
  • Jo Malone
  • Tommy Hilfiger
  • Donna Karan
  • Michael Kors
  • Smashbox
  • Bumble&Bumble
  • Darphin
  • Origins
  • Glamglow
  • Labseries

Uitzonderingen:

• Estée Lauder: u kan terecht bij Top Secret
  • M.A.C.: u kan terecht bij UPR

Daarnaast ben ik ook verantwoordelijk voor de corporate commmunicatie en activiteiten (Breast Cancer Campaign, Inclusie & Diversiteit...) van Estée Lauder Companies en is het mijn doel om zowel online als offline awareness voor de groep te creëren.

We kijken uit naar een fijne samenwerking!

Groetjes,

Marie en Manon